Som att stå ensam på en bro


Jag känner mig lite överkörd.
Fast jag försöker intala mig själv att det är okej.
Du bryr dig ju inte om den där skiten ändå.
Du läser bara den här kursen för att du inte har nåt bättre för dig och du tyckte det verkade intressant.
Var det det?
Nej, bara dyrt. För studiepengar får jag inte och fakturan för böckerna kan jag inte betala.

Emil är på julfest.
Han kommer hit runt tre inatt.
Mamma och pappa är på nåt jag vet inte vad i Västerås.
jag har huset för mig själv ikväll.
Och jag ska plugga.
Men det känns inte som nån mening.
Jag känner mig överkörd. Men det gör inget.
Då blir ju iallafall uppgiften gjord.
Bara en dag kvar, sen slipper jag grupparbeten.
För alltid.
Just ja, jag skulle bli regissör.
Fan.
Jag saknar er.
Högskolan är skit.
Gå aldrig dit. Det blir bara fel.
Och du känner dig ailienerad.

Minns ni bilden?
Då, för länge sen när vi just slutat gymnasiet. Var det inte så?
Eller kanske året innan.
Daniel, Frida och jag tar bilder.
S enkelt det var en gång.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©