Val i kval

Lycka är överskattat. Det har jag alltid sagt. Det finns alltid nånting som inte är perfekt i ditt annars så perfekta liv som gör allt så inperfekt det bara kan bli.

Jag oroar mig för mycket. Jag vet inte var jag hamnar nånstans i höst. Det känns som att alltihop faller isär.

Så jag kom tydligen in på skolan i Sundsvall. Det var ju kul ändå.
Synd bara att jag har kommit in i Örebro också.
Så nu ska jag försöka komma på vad jag ska välja att göra.
Ska jag flytta en timme bort, eller tre timmar?
Jag önskar jag kunde veta vart det är meningen att jag ska?
Jag frågar Emil vad han vill så klart, han ska ju med mig.
Men klanten tycker bara att det är mitt val, han kan ju åka vartsomhelst.

Jag tror jag vill till Örebro.
Men jag vet inte.
Suck. Varför finns det inget enklare sätt att göra val?
Jag vet aldrig om det är det rätta jag gör.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©