En stökig tour av en stökig lägenhet

Äntligen har vi internet på det här stället och jag kan äntligen göra något.
Yes.
Inte mycket att säga här precis.
Några ungdomar väsnas utanför.
Egentligen vill jag väl ropa åt dom men jag ska inte vara för hård mot de små liven.
Ja, hur gammal är jag?
Troligen bara några år äldre än dom. Men ändå.
Emil spelar WoW i matrummet som vi nyligen har gjort om till datarum. Ett draperi skymmer sikten ut i vardagsrummet där jag sitter och det är faktiskt ganska skönt. Jag tycker om att dela av rum. Matsalen är istället här ute i vardagsrummet där jag sitter. Men vi använder förståss aldrig vårt matbord. Det är ändå överbelamrat av prylar just nu. Fast det är soffan också. av tvätt. suck.


Men gud vad ungarna väsnas! Vad gör dom?
Och var står dom? Nu går jag och ser efter!

Jaha. Precis nedanför balkongen står ett gäng på tre pers och en liten bit bort står ett annat gäng med en moped. de verkar ropa åt varandra. så det är därför det låter så.

Idag har jag för övrigt köpt ett externt tangentbord. Jag är trött på att hänga på laptopens knappar och slita ut designen.
Så nu har jag köpt ett billigt sådant för enbart 99 kr.
Och även en liten datormus med en doubleclick-funktion. I like.
Den är liten och vinröd och har en självrullande sladd. I like even more.
Ja, doubleclick-grejen har jag knappt lärt mig att använda menmen.

Nu åker den skrikande mopeden iväg. Men det verkar fortfarande vara folk utanför. Ja, så många får väl inte plats på en moped.

Usch vad det är stökigt här. Pinsamt stökigt. För att straffa mig själv lägger jag upp en bild på mig precis i detta nu. I förgrunden på bilden syns det ett gäng tvättade underkläder och t-shirtar som väntar på att bli vikta. Givetvis blev dom fokus av den knäppa kameran av nån outgrundlig anledning. Troligen för att Emils vita t-shirt och mina rosa dödskalletrosor lyser upp hela bilden.
Toppen.
Jag tvättade faktiskt i onsdags men jag har inte orkat fixa det där. Jag är trött.

Har inget vettigt att säga längre men jag hör väl av mig när jag får nåt vettigt att göra.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©