Tiden går...

Jag minns inte sist jag skrev här.
Men det var ett par veckor sen.

Jag har varit på finlandskryssning, jag har varit på gotland, jag har varit på Halloweenfest och folk har fyllt år och jag har lämnat och hämtat min syster i Nynäshamn.

Två veckor har gått.
Jag har inget att berätta längre.
Jag har inte tid att prata.

Jag har sytt en klänning i vitt. Den är vacker och ser ut som något Marilyn Monroe skulle ha på sig. Jag är vacker i den.
Nu ska jag sy en likadan i grönt.
Trots att den här är rätt underbar. Men jag behöver den till bröllopet. Och på ett bröllop kan man inte ha vitt om man inte ska gifta sig. Och ska jag gifta mig? Nej, skulle inte tro det.

Så har Emil och jag firat fyra månader ihop.
För en sisådär nio dagar sen.
Då var vi på gotland.
Dagen innan halloweenfesten. Vi var enormt snygga givetvis.
Alla älskade Emils utklädnad. (Jag visste knappt vem han var men det visste tydligen alla andra) Han var nämligen utklädd till Raoul Duke (Johnny Depps rollfigur i filmen Fear and loathing in las vegas). Han såg helt knäpp ut men men.
Själv var jag Britney Spears. Hennes tidiga år. det vill säga i videon till "Hit me baby one more time".
Fast Emil vägrar gå med på att jag var Britney. Han säger att jag var en japansk skolflicka och that's it.

Säkert.

Britney Spears är ju cool.
Okej. Men hon är rolig. Och jag passade i den där utstyrseln.

Finlandskryssningen var riktigt rolig för övrigt. Den gungade och var galen sjöstorm, så typ alla mådde skit men jag mådde bra.
Jag sprang runt och gladdes åt min icke befintliga sjösjuka. Haha, ni alla andra veklingar. Minus Frida och Pierre givetvis.

Man kan läsa mycket mer i Fridas blogg. Hon orkade bry sig mer om att skriva.
Jag skrev faktiskt ingenting under den här perioden. Och jag vet inte varför.


Jag har fått jobb för övrigt. Och imorrn ska jag på utbildning för detta jobb. Det känns bra.
Och kul.
Så jag får skriva mer sen. Nu måste jag gå och lägga mig.

1 kommentarer:

Frida T | 10:34 fm

Uppdatering är inte privilegium I see. Nej, jag vet att du har mycket att göra. I know.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©