Sjungande på sånger

det står en ung man nere på gatan, du, han vandrar runt i cirklar...
Han är gammal för sin tid, men alltför ung ändå.
Se inte dit, men gråt ej, så lever du i vetskap...
att allt är bara tecken på att tiden går för
tiden bara går och går...
Så, inatt blev jag klar med den jävla hemtentamensuppgiften.
Det gick riktigt bra, jag ser den härifrån, den ligger där på köksbordet och väntar på att bli inlämnad innan klockan 16.00 idag. Jag ska väl gå dit om ett och lämna in den.
Jag känner inte riktigt för det, menmen, nu har jag ju gjort den och då måste jag ju lämna in den ordentligt också.

Jag fick en skön sovmorgon idag också.
Men det konstiga är att jag fortfarande är trött.

Jag har inte träffat Emil sen i onsdags, och det var ändå bara en kort stund.

Inte kan jag träffa honom idag heller. Men jag behöver vilan nu.
Jag behöver ta tag i allt det där som jag har låtit ligga sen hur länge som helst.

Jag ska äntligen söka de där jobben.
Jag ska äntligen sluta på högskolan.
Och jag ska äntligen få städa mitt rum.

Det är det viktigaste nu för mig.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©