Det var vi, baby, som var de lyckliga.


Känner mig lite "scatterminded", vad nu det kan betyda.
Men det kändes som rätt ord att använda.
Hmm.
I lördags var det parmiddag med en massa folk. Orka räkna upp dom. Men det var kul. Vi spelade TP (Tjejerna mot killarna) och killarna vann. Tyvärr. Fast dom fick alla lätta frågor.
Gah, jag kräver revanch.
Folk åkte väl hem nån gång vid tolvtiden.
Och Emil och jag har en massa rester kvar i kylen som jag har ätit till lunch i två dagar nu,
(Vi köpte 1,6 kilo kött och klantarna åt upp det. I don't get it. Mycket mindre köpte vi ju åt tjejerna. det vill säga quorn. Klantar)

Jag vet inte riktigt vad jag har gjort de här dagarna. En kort resume kanske skulle sitta fint?

Söndag: Emil och jag vaknar vid niotiden eller nåt. Går inte upp förän typ två eller kanske tolv. Gör absolut ingenting på hela dagen. Lägger över lite bilder bara från kvällen innan på min dator. Emil åker hem på kvällen till förmån för att jag ska få plugga på måndag.

Måndag: Jag går upp vid tolv eftersom hon försov sig något enormt. Suck. Emil frågar om jag vill fika. jag säger trött nej, eftersom jag inte orkar. Emil kommer över istället över med take-awaylatte och en påse vingummin. Den mannen har ett hjärta av guld.
jag försöker plugga lite, vilket resulterar i att jag inte orkar mer och nästan somnar. börjar titta på "Two and a half men" istället och klockan rinner iväg. Suck.

Tisdag: Springer iväg till skolan för att gå på en otroligt intressant föreläsning med en riktigt duktig föreläsare. Trevligt, äntligen nåt kul på den här skolan.
I övrigt känner jag mig ständigt utanför eftersom jag inte bryr mig om skolan speciellt överdrivet. Gör ännu en planering att sluta alltså.
Emil kommer över vid tretiden när jag är klar och vi åker hem till honom. Fast snart ringer pappa och ber mig komma hem för att vakta Noel en stund medan han sticker ner till jobbet. Jaja. Jag sover ändå bra i min egen säng. Emil och jag åker hem till mig och går och lägger oss tidigt. Redan vid tio. Fast vi somnar ju inte i tid. Den mannen har en förmåga att hålla mig vaken.

Onsdag: Vi går upp svintidigt. Redan halv sju ringer klockan och jag går mekaniskt upp och duschar. Suckar över den tidiga morgonen, men idag är det jobbdag. Jobbar från 07.30 till 14.00, sen ger jag upp och frågar Ilar om jag kan sluta för dagen, eftersom det inte finns något vettigt att göra. Han håller med och låter mig gå för dagen.
Väl hemma äter jag en vegetarisk tacco med lök, ost, quorn och nån salsasås.
och dricker mängder av apelsinjuice. Whatever.
Johan och Pierre ringer mig och övertalar mig att följa med på kryssningen. Jag säger till dom att boka in mig eftersom det är så billigt. Jag överlever. Sen får vi se om jag följer med eller inte. Men troligen gör jag det för Fridas skull.

Vad ska jag göra mer denna ljuvliga dag?
(Tony suckar djupt. Ljuvlig är kanske ett undantag) Inte ett dugg. Funderar på att åka och shoppa nånstans bara för att. Fast svaret är enkelt. PLUGGA.


Suck.

I'm the busiest girl in Manhattan. jaja, okej. Eskilstuna.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©