Bergamottolja och ballerinalook

Jag har gett mig själv en make over.
Eller snarare bloggen.
Och mig själv.
Och bloggen.

Jag ser lite ut som en ballerina i uppsatt hår faktiskt. Ni vet, med en stram knut och utan synlig bena. Inget smink men snygga plockade ögonbryn.

Mamma har gett mig massageolja med doft av Bergamott. Den funkar både på män och kvinnor, säger hon.



Okej??

Och med detta menar hon... vad?
Jaja. Jag tyckte den luktade riktigt gott iallafall. Har redan maserat mina värkande och snustorra fötter med den. Det gick åt en del. Och tog en stund. Men nu är mina fötter lite finare än förut. Och mjukare.

Hmm... Det här kanske inte intresserar...

Ursäkta. Jag är lite seg så här tidigt på morgonen.
Morgonen? Natten menar jag väl?
Sent eller tidigt?
Morgon eller kväll?
Natt eller dag?

Hmm.. det är svårt att hålla koll på allt.

Mitt vänstra ögonbryn är inte lika snyggt som mitt högra. vad jag ska göra åt det har jag ingen aning om. Men nåt vore att föredra.

Usch, jag är trött.

Jag ska hem till Emil en någorlunda anständig tid imorgon.
Så jag måste gå och lägga mig.
Funderar på att smörja in mitt ansikte med bergamottoljan för att få lite fukt i det. Åtminstone i pannan. Pannan brukar vilja ha olja.
Men har jag oljig panna? Nix.

Jag har inget oljigt ansikte alls. Mitt ansikte är snustorrt.
Med undantag för näsvingarna.



Oh my God, Elin, du snackar en massa skit igen.

Ajdå.
Bäst vore att avrunda. Jag behöver ändå en stunds sömn.
Quesadillas.
Vad betyder det? Är inte det nån sorts mat?? Och varför har jag det i huvudet?



Därför att du är konstig.

Jo, jag vet.

Quesadillas då.
gah, jag vet inte ens vad det betyder. Och inte varför jag säger det. Det bara finns där. Tony kanske har rätt. Jag är konstig.


Mitt samvete Tony, jag har väl berättat om honom?

src="http://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/Statistics?id=129" />

1 kommentarer:

Anonym | 9:47 em

Quesadilla, något vi såg på Max sist vi var där. Det är en liten tortilla som är vikt på mitten, i den har man strimlad ost och var man nu vill lägga till som extra krydda, vanligtvis salsa. Sen friterad man den. Tydligen är det en typisk frukosträtt, mexikansk sådan.

puss ;)

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©