Väggdekor och födelsedag




Ja, då var större delen av den något utdragna utbildningen avklarad.
Två dagar kvar, och imorgon ska vi mest jobba ändå, medan de andra ska "inspektera" spelet i 4-5 timmar. Säkert. De kommer få deala själva.
Själv får jag inte ens invaggas i falsk trygghet, eftersom jag redan vet hur det är.

Så klockan 19.30 så är jag tillbaks på jobbet igen.
Yes!
Jag har faktiskt saknat mina nattpass. Även om det varit skönt att få komma in på dagtid så ska det bli trevligt att träffa gästerna igen.
Det var riktigt kul att deala företagspoker igår kväll och det ska bli ännu roligare att få deala Black Jack imorgon.

Och imorgon är det Emils födelsedag!!
Han fyller 25 så om det är någon som läser det här så kan ni ju försöka att säga grattis. Bilden är från Midsommar för två år sen.

Ja just det, så har jag köpt väggdekor på IKEA. Den är jättefin! Ska köpa lite fler så jag kan få hela kortsidan uppfylld av svarta blommor. Alltså den sidan där den stora röda kudden står.
Men visst är blommorna söta? De finns i guld också, och i massor av olika motiv.
Ta en titt? Tavlor är ute.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00120007

Så nu finns jag i köket och bakar en muffinskaka (Jag hade inga muffinsformar och jag avskyr personalen på ICA kvantum som vägrar finnas till hands och hjälpa mig hitta) för morgondagen. Jag har köpt en liten present och kakan står i ugnen.
Imorgon jobbar vi tolvtimmarspass så vi har nästan ingen tid alls för varandra, därför försöker vi ta vara på tiden ikväll istället. Eller mest jag,Emil sitter och läser manualer. Alla älskar honom i hans nya roll som dealer. Jag är ganska avundsjuk, för ingen behandlade mig sådär när jag började. Menmen, det finns inte mycket att göra. Jag får hoppas att det här kommer att funka ändå.

1 kommentarer:

Anonym | 8:11 fm

Abalone Dots

Den 24/9 -08 kommer Abalone Dots till oss på Våningen. Abalone Dots har spelat väldigt mycket i USA och här i Sverige har man kunna se dem på Allsång på Skansen två år i rad.

www.abalonedots.se



Välkommen till Våningen!

Med Vänliga Hälsningar

Elin Nylund
Våningen AB
Ring 060-12 48 06 för bokning och mer information

www.vaningensundsvall.se

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©