8 timmar senare

Sådärja, alla featureuppslagen är nu genomtittade och ivägskickade. Nu har jag bara det värsta kvar. Nämligen personporträttet. Och jag har givetvis inga idéer. Så jag får väl starta där helt enkelt. Naken med min penna och det så kallade ögat för form och design som jag så gärna vill tro att jag har. Nåväl.
Nu har jag tagit mitt pick och pack och lämnat skolan för dagen. Jag var där redan 07.30 imorse vilket visserligen var skönt då det var så tomt, men som också lämnade mig med en så ofantligt stor lust att lägga mig och sova på tangentbordet. Och det kunde jag ju inte. Folk hade stirrat på mig då.
Så nu går jag här på norra vägen.
Ingen cykel har jag för den lämnade jag hemma. Hade ju egentligen tänkt lämna skolan för bra många timmar sen, typ vid lunch så jag kunde få slippa betala 70 kronor för en liten torskbit med potatis.
Men livet funkar inte alltid så.
Published with Blogger-droid v1.6.3

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©