Hejdå tidningsredigeringskurs, det har varit kul!

Jaha.

Då börjar den här kursen närma sig sitt slut. Jag kommer verkligen att sakna den. Det här måste ju verkligen vara den bästa kursen vi har haft.

Jag har haft jättekul, och lärt mig precis det jag ville lära mig.

Det är kanske sånt här man ska satsa på i framtiden, får jag sitta med en dator och ett indesignfönster framför mig så är jag lycklig. Redigering är nog grejen helt enkelt.

Mitt personporträtt är också nästan klart. Jag har frilagt en massa träfåglar (vettar heter det visst) och penslar och sånt, men valde tillslut att bara ha en träfågel med. Så viktiga är de inte precis till historien så det är mycket möjligt att folket som ska kritisera mig tänker säga just det.

Kill your darlings, Elin!

Jaja. Men jag tänker ha med dem. Det är väl lika bra att man får något att anmärka på. Den här ankan som syns ovan fick dock inte vara med. Min lärare tyckte att den var vänd åt fel håll. Jag som hade kämpat så med att frilägga den (ja okej, inte så länge).

2 kommentarer:

jen | 11:16 fm

kunde du inte bara vänt bilden?

Eligin | 12:28 em

Jag försökte men det såg bara märkligt ut.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©