Preem is the shit!

Unga kvinnliga bensinmacksanställda kan ingenting
En aning politiskt inkorrekt må jag säga och fruktansvärt selektivt uttalande.
Jag menar, "alla" unga kvinnliga bensinmacksanställda kanske inte är så hemska som jag menar.
Men just nu känns det så!
Jag har inte lyckats få ett enda vettigt svar på en mack om det är en ung tjej som jobbar där.
Varför?
Jag vet inte. Man tycker ju att man borde veta nånting om bilar om man ska jobba på en bensinmack.

Vad kan ha hänt för att få mig att göra detta påhopp?
Jo, idag gick bilen sönder.
Inte motorn eller något sånt som får bilen att gu, utan istället så bestämde sig sidorutan på förarsidan sig för att vägra fungera. Den hoppade helt enkelt ur sitt spår, och vred sig fel så att den fastnade nånstans inne i dörren.
Det var kallt, vinden blåste in i bilen och varken Emil eller jag visste vad vi skulle ta oss till. klockan halv sex på en lördagkväll, hmm, är någon vettig bilmekaniker vaken tro?
svaret var "nej".

Vi körde runt till ett antal bensinmackar, där unga tjejer jobbade. Var och en sa ungefär "Det finns en kille som kan något på det här stället mitt ute i ingenstans."
Jaha?
vad kan vi göra med den informationen? Inget!
Till slut, när vi var lagom irriterade och trötta och beredda att klippa sönder en presenning för att kunna täcka för det öppna fönstret så svängde vi in på Preem.
Där fanns det en kille som visste precis vad som skulle göras.
Fast det trodde ju inte jag. Jag lämnade Emil och den här killen för att titta på problemet, helt övertygad om att han var ännu en av de där dumma unga killarna och tjejerna som inte kunde ett dugg om nånting.
Så fel jag hade.
Men han såg ju inte ut som någon som kan något om bilar.
Folk som kan något om bilar är lite småfeta, stora, gärna ha norrländsk dialekt, högt hårfäste och i den övre medelåldern. Dessutom ska de gärna vara lite lagom smutsiga, med gråa naglar så man vet att de pysslar med bilar.
Så såg inte den här killen ut.
Men han fixade minsann problemet.
Och visste vad vi kunde göra för att undvika det igen.
Tack till honom! Jag ska alltid tanka på hans Preem från och med nu!

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©