Frufridagen - Varför jobbar du mamma?

Idag är det frufridagen.
Den inställer sig varje år den 24 januari, och finns för att ge alla kvinnor som lever med en man en dags avlastning per år. Mer kan man läsa på Folkets hemsida imorgon bitti, när tidningens utomordentligt duktiga nyhetschef skriver en krönika på ämnet.
Men min mamma lyssnar inte till sånt. Hon städar. Trots att hon faktiskt ÄR ledig.
Det var alltså fläckfritt när jag kom hem. FLÄCKFRITT! Ja okej, min smutstvätt ligger på stolen men resten är fläckfritt! hade jag kommit hem senare hade hon säkert tvättat det också.
Hon städade hela dagen. Man kan nästan spegla sig i golvet.
Jag förstår aldrig hur hon orkar. Jag begriper det inte. Och hur får hon det att lukta så gott? Det luktar inte så här gott när jag städar. Jag begriper det bara inte.

Jag kanske bara är lat. Jag antar att jag är det. Men ärligt talat så börjar jag tro att min mamma har magiska krafter. Hon är helt fantastisk på att städa, och hon gör det outtröttligt. Varje gång. Huset är alltid i ett fantastiskt skick, trots att hon säger att det är smutsigt.
Min lägenhet känns smutsigt två dagar efter att jag har städat.
Jag måste göra något fel.
Något har jag i alla fall gjort rent. Jag har nämligen tvättat storasyster Karins gamla tangentbord. Titta så äckligt det var!! (Bilden till vänster) Och titta så fint det blev! (Bilden till höger)
Okej, det är ett tangentbord. Men det är det första jag någonsin rengjort så här ingående (Jag tog loss alla knappar och diskade dem).








Det kanske kan bli en superstädare av mig också?

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©