En snabb och genomtänkt förklaring över vad som har hänt under den senaste månaden som kan vara intressant för fullkomligt okända och kända människor

Nu har det gått lång tid sen sist. Fast jag har egentligen inte så himla mycket att säga.
Eller det kanske jag har.
Okej, det här är vad ni har missat sen den 16 december.

21 december: Vi slängde upp bilen på pappas släp och begav oss till Eskilstuna med katterna i knät. Freja var sur och jamade då och då när hon såg pappa köra bilen.
Vi fick sladd på bilen och körde in i en snödriva mitt på motorvägen. Som tur är fungerade bilen vi körde och vi kunde fortsätta resan, dock fick vi några skador på både bilen vi körde, släpet och vår egen bil på släpet.
Vi lämnar av bilen hos verkstan där de i princip genast säger att vi kan få välja en ny bil, motorn är ändå kaputt (Tidigare information om detta krävs, bilen har varit trasig länge). Emil och jag tittar på andra bilar i säljarens sortiment.

22 december: Vaknar upp med två sura katter i Eskilstuna. Springer och köper julklappar. Emil åker upp till verkstan där ägaren säger att bilen visst går att fixa. De säger att två veckor behövs. Vi tackar och bockar och markerar kalendern.

24: Lugn julafton med systrar och föräldrar. Emil går ner på knä och ber mig förlova mig med honom mitt under julaftonsfrukosten. Ringen är för stor.
Vi går till butiken och byter ner den två storlekar och gör den även dubbelt så dyr. Ja, jag ville ha något med diamanter, inte zirkoner.
Tyvärr är ringen fortfarande lite för stor i storlek 17, men passar säkert bättre i sommar.
Emil åker hem till sina föräldrar och firar jul där.

25: Firar annandag jul hemma hos Emils föräldrar. När vi kommer hem igen till mina föräldrar får jag faktiskt en present, lite pengar och en parfym från italien. Tack Mamma och Pappa!
Går ut på kvällen och träffar en massa roliga människor.

26: Åker och firar jul igen hemma hos brorsan i Stockholm. Frida åker på dop hos sin pojkvän Pierres släkt och kommer senare till brorsan. Brorsonen Noel spelar svampbobfyrkantsspel.
Värt att notera var att vi åt ingen speciell julmat.

27: Ingenting händer. Vi är skittrötta på julen och siktar mot nyår.

28: Hanna och skriver på vår rapport och kommer fram till att det inte är kul att plugga i mellandagarna och att vi mycket hellre vill springa på rean.

31: Nyår! Firar det hemma hos vänner i Eskilstuna och Emil blir en aning för mycket salongsberusad.

1 januari : Emil blir förkyld.

3: Emil smittar mig. Jag vaknar med halsont. Hanna och jag skriver klart vår rapport och lämnar in den.

5: Vi får veta att bilen minsann inte alls kommer att bli klar i tid. Jag börjar panikplanera att åka hem.

8: Sätter mig på tåget på morgonen ihop med Frida och beger oss mot Kalmar. En halvtimme senare ringer Emil. Bilen är klar. Jag blir arg.
Sen visar det sig visserligen att bilen inte alls är klar. Emil får bilen först på kvällen.

9: Gör inget vettigt alls med min tid.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©