SJ, mina vänner?


Snälla SJ. Ni har alltid var goda vänner till mig. Men även jag har ju funderat över de dyra priserna på hemsidan.
När det är billigare att ta bilen de 35 milen till Eskilstuna än att ta tåget, som är både miljövänligare och trevligare, ja, då blir man lite sur.
Över 1000 kronor för en resa till Eskilstuna för två personer är egentligen inte okej.
det kostar mindre än 500 kronor att ta bilen.
SJ vill väl att folk ska ta tåget istället för bilen? Kollektivtrafik for the win, som det heter.
Okej, nej, så heter det inte jag kom på det nu.
Nu tänker konsumentverket utreda om de billiga priserna ens finns, efter upprepade klagomål från uppretade konsumenter som inte hittar de billiga biljetterna.
Uppenbarligen hittar inte ens SJs egen biljetförsäljning de billiga biljetterna.
Då kanske det är dags att fundera på saken?

Förhoppningsvis får den här granskningen fram vettiga fakta. Sen kanske vi kan få åka tåg billigt igen? Tills dess blir det väl bilen.

4 kommentarer:

Annie | 3:56 em

Hej!
Tror du på spöken? Eller andra övernaturliga ting?

Frida | 8:00 em

hehe, samma spammare har tydligen hittat från mig till dig. såna typer gillar jag inte.. frågan är dock om de är bättre än de vanliga "hej, fin blogg du har, gå gärna in på min!". De hatar jag nog mest.

annalin | 10:13 em

men kan du inte ha ordverifiering då?

Jag tänker inte rekommendera dig att gå in på min blogg även om den är fin. Jag vill bara supporta alla som dissar SJ...

Eligin | 1:03 em

det har du alldeles rätt i Annalin!
Tyvärr är jag inte den som tänker längre än näsan räcker ibland.
Men ska prova ett tag. Vill man kommentera så gör man ju det.

Tycker för övrigt om din blogg, mycket intressant läsning!

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©