När ska vädret bestämma sig?

Ena dagen är det svinkallt, andra dagen är det flera plusgrader och sol, nästa dag är det frost. Hur ska ni ha det, kära vädergudar?

Om jag får komma med ett förslag så vill jag ju gärna förespråka värmen och solen. Speciellt här nere i södra sverige borde det vara dags snart. Jag flyttade ju hit av en orsak, och den orsaken var inte för att vintern var så trevlig i norrland.


Det var den inte. Norrlands vintrar är kanske snöiga och vita och fina, men de är också kalla och blöta och med temperaturer på upp till 30 minusgrader. Föresten tror jag till och med att det blev ännu kallare där den här vintern.
I morse möttes jag av solsken när jag vaknade. När jag kom ut till bilen möttes jag av frost på vindrutan. Det måste vara första gången det händer sen jag började med att ställa upp vindrutetorkarna varje dag jag kommit hem från skolan. När jag glömmer dem brukar de nämligen sitta fast i vindrutan dagen efteråt. Det gillar jag inte, och inte de heller, kan jag tro. Vindrutetorkarna alltså.

Den här veckan har jag gått på rättegång, vilket varit väldigt intressant. Och lite roligt också, faktiskt. Allt, även en enkel snatterihistoria har ju sin berättelse, och den berättelsen är inte tråkig när den berättas av verkliga människor. Sen att människorna i fråga gav intrycket av att vara fullständiga idioter gör ju inte saken sämre.
Skadeglädje är den enda sanna glädjen, som jag brukar säga.
Lag och rätt är ju verkligen intressant och egentligen funderar jag litegrann på att pyssla med det i framtiden. Det här med lagtexter gillar jag. Men det kanske beror på att allt är lite mer uppstyltat.
Allt ska vara på ett visst sätt.
Jag är på ett visst sätt.
Jag trivs på den här kursen. Trots att vädret ibland är kallt. Och otrevligt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©