Malmö delfinal

Malmös delfinal känns ärligt talat som den bästa hittills. Brukar det inte vara så förresten? Att den sista delfinalen är den som har de allra bästa låtarna och de allra bästa artisterna? Eller?
Aftonbladets schlagerkrönikör verkar hålla med mig. Men det kanske beror mestadels på Peter Jöbacks nummer?
Pernilla Wahlgren Är ju helt underbar, även om låten inte är den underbar så är ju hon fantastisk. Är det någon som inte minns (Ja ok, jag såg det inte, men har åtminstone hört det senare) det fyrstrukna Ciss som hon tog i Piccadilly Cirkus 1985?

Gammaldags som jag är lyssnar jag sällan på låtarna innan deltävlingen eftersom jag föredrar att höra låtarna för första gången precis som de är, utan inspelningseffekter och ljudförbättrande medel. Men den här gången gjorde jag ett undantag. För Pernillas och Peters skull.

Men Neo var inte så dålig heller. Det skulle kunna bli vem som helst som vinner faktiskt. Sibel var rätt ok med.
De är nog de här jag hejar på. Fast mest på Peter. Peter äger.

Eller nej. Peter har tillräckligt många beundrare. Jag hejar på Neo. Jag funderar till och med på att rösta på honom.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©