Live från radioinspelningen

Åh herregud jag känner mig nervös.
Det här programmet kommer förhoppningsvis att ge mig ett bra betyg ändå. Jag ligger i alla fall rätt i tiden enligt mitt mycket snygga och ambitiösa cirkeldiagram. Vi är nu i tjugosjätte minuten och just nu ska Pärlor hålla på. Det gör den.
I trettioandra minuten ska jag försöka prata litegrann igen. Hmm... Det ska ta två minuter.
Undrar vad jag ska säga då?
Hmmm.... Jag ligger ju en hel minut efter.
Attans. Får prata långsammare.

Nu är vi inne i trettionde minuten och om en minut måste jag börja säga något. Jag kör en namesweeper.
Det köper mig 6 sekunder. Sweet.
Nej!!!
Jag glömde namesweepern. Får ta den nu istället. Påminn mig någon!!

Jag kom ihåg namesweepern. Jag har nu endast 5 minuter kvar att prata. Hmm...
Det stämmer ju inte. Fan då.
Vad ska jag hitta på nu???
Jag måste lära mig att prata lite långsammare.
Verkligen.
Jäkla drygt det här.
Vi befinner oss i fyrtioandra minuten och jag lyssnar på paparazzi med Lady gaga. Enligt schemat ser allt bra ut, men jag saknar ju hela 4,51 minuter!!
Shitshitshit... panik i studion.
jaha, det är tänkt att jag ska prata nu i 2,5 minuter. make that three.
Men jag har ju inte så mycket att säga!!!

Jaja, nu är det över. Det blev nog ok. Usch, nu ska vi lyssna på det också.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©