Kameran - min främste motståndare

varje gång jag går in på min jäkla blogg så tänker jag "Fan, nu har jag ingen bild att lägga upp".
Och då bannar jag mig för det och ofta slutar det med att det inte kommer upp nåt blogginlägg ändå.
Jag är hopplös. Jag tar ju bilder hela tiden. Eller nej, det gör jag inte, eller både ja och nej.
De flesta bilder som jag tar blir riktigt dåliga. De blir suddiga, konstiga eller bara helt och hållet dåliga.
Jag förstår inte varför.
Jag har min systers gamla kamera hemma som jag skulle kunna använda, men jag förstår inte hur man gör.
Den vill ju inte fokusera!
Hur ställer jag in skärpan själv?
frida lyckades alltid ta så jäkla bra foton med den där kameran och jag klarar det inte.
Livet är värdelöst när sånt händer. Jag intalar mig själv att jag är fantastisk med kameran, men upptäcker lika snabbt att jag inte ens är halvbra.
det är typiskt.
Nu ska jag gå och lära mig hur man gör. Med en riktig kamera den här gången.

1 kommentarer:

Frida | 2:05 em

Min gamla kamera kan fokusera. Men jag kan ha varit så rolig att jag ställde in den på manuellt fokus... Jag brukar göra det, eftersom mitt öga är bättre än kamerans fokus. I varje fall på den där. Och i såna fall gäller det att lokalisera MF-knappen.

Den där kameran är som du vet ett mellanting mellan system och kompakt, vilket betyder att den har både utbytbara objektiv samt massor med manuella inställningar. Se till att auto är av och att MF inte är igång. Om den fortfarande inte fokuserar råder jag dig att lära dig använda MF tills dess att jag kunnat visa dig hur man gör.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©