Skämt på skämt=Skoj?

Jag tror stenhårt på att dagens föreläsning i politik är ett skämt. Först sa de "nej, det behövs ingen föreläsning på 1 april" sen säger de "Jo vi måste ha en föreläsning på eftermiddagen den 1 april!"

Vad ska man tro? Idag är ingen dag för de naiva.
Tidningarna slänger aprilskämt efter en. Hur ska man veta om de är äkta eller på skämt? Vanligtvis är det väl ganska lätt att gissa. men inte alltid!

DNs skämt om att internettrafiken ska bli begränsad är ju jättekul! Dålig? Jo. men tänk om det skulle vara sant? vilket ramaskri! Sånt gillar jag.
Jag gick ju till och med på det ett tag. Tills jag mindes dagens datum.

Aftonbladets aprilskämt är också kul, även om tidningen själv påstår att de minsann inte sysslar med skämt. men ärligt talat, sockerskatt på godis?
Fast det finns ju de som tror att det är sant. jag får väl se om jag får äta upp mina ord imorgon kanske.

Under rubriken "Gick du på den?" Skriver aftonbladet att Aprilskämten haglar i lokaltidningarna (Men inte i Aftonbladet.) Det är en av alla de sidor som berättar vad alla andra skämtar om.

Tyvärr måste man vara uppe hyfsat tidigt för att vara en av de första att se artiklarna. Annars får man istället berättat för sig vilka skämten är. Och det är ju inte så roligt? Det är ju när man ser artiklarna som det är som mest spännande.
Redan nu skriver ju tidningarna ut vad alla andra tidningar har skämtat om.
Men då har man ju inte chansen att bli lurad av dem längre. Buzz lägger fort som attan upp de största tidningarnas skämt. Där kan man se vad de olika tidningarna har hittat på om man vill ha det samlat.
Annars föredrar jag egentligen att gå in på de olika tidningarnas sidor och gissa.
Det blir så mycket roligare då.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©