Som att låta drömmarna ta fart

Där ser man hur det går.
Emil slutar jobbet om sisådär en och en halv timme. Och klockan är halv två på natten.
Vad jag gör uppe? Ingen aning. Jag skulle ju sova inatt Jag sa ju det.
Men jag har färgat håret och det är så snyggt rött igen att jag inte kan sluta titta på det. Okej, så illa är det inte.
Myggor attackerar mig med jämna mellanrum. Why? de vill ändå inte ha mitt blod. Myggor vill aldrig ha mitt blod. de är så jäkla kräsna. Men de ska ändå irritera mig. Puckon.

Vad glad jag har varit idag. Trots att jag inte ätit nåt sen lunch (eller okej, jag åt en avokado och två mackor, men är det middag?) så känner jag mig inte ett dugg hungrig.
Emil var över och muntrade upp mig från mitt usla morgonhumör (Som pågick fram till att han kom innanför dörren) och sen har dagen varit bra. Trots att jag försov mig till 20 i nio imorse. När jag skulle börja på körskolan tio i nio. (Det var ju kul)
I övrigt har jag inget vettigt att berätta.
Jag har inget ointressant att berätta (Förutom det jag just har skrivit) och jag har inget vettigt att skriva. I lost it for now.
Oh well. Imorrn blir det teater för en stund. Eeeemil i lönneberga. Haha.
Kim är ju med där, och så har jag för mig att Jimmy skulle vara där och titta också. Så ett gäng kommer vara återförenat.
Jag har kommit på att jag tillhör tre gäng. Alla av olika karaktär.
Te.x DEF, Daniel, Elin och Frida. Vi klantar bara runt.
Och så tjejgänget såklart. Annelie, Frida, Kattis, Sissela och jag. Vi träffas oftast på café och pratar igenom våra ibland halvkassa liv. Ibland har vi inget att säga. Då är allt för bra. Men det brukar börja med tidig lunch och mynna ut i en sen kväll.
Och så klart Jimmy, Kim, Frida och jag. En sammansättning av två gäng. Vi mest... ja vad gör vi? Brukar åka och bada tillsammans, sitta på krogen eller ja.. vi är sociala helt enkelt.

Jag pratade med Emil för övrigt om det igår. Våra otroligt töntiga gäng som är ihop med varandra. Sissela, Anneli och jag är fullständigt urlöjliga. Men men, jag klagar iförsig inte. Iförsig är det väl trevligt att vi är vänner hela högen. Men... ändå. Våra kompisgäng söker sig ju till varandra. Är det normalt??Gah. vilket puckat gäng.

Ja just ja. Jag har ju några gäng till. Som mitt karlstadgäng. Line, Rebecca, Johan Ahl och Erika. Ransäter rules brukade vi säga. Nej, det gjorde vi inte. Men ändå.
Och såklart de tre tvillingarna. Randy, Steve och Håkan. Också känt som Elin, Frida och Sanna. Vi som satt uppe i två veckor och sydde kläder non stop.

Mina gäng. Och för det mesta så interagerar vi inte så där jättemycket med varann. Förän Frida och jag bestämmer oss för att ha fest.
Då samlas de flesta och några till. och då är allt en bra dag.

1 kommentarer:

Line | 6:07 em
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©