matchad

Idag har jag hämtat ut mina nya snygga röda skor. jag köpte dem på tradera häromdagen.
Jag minns när de fanns på Bianco för ett par år sen och kände igen dem direkt så jag kunde ju verkligen inte låta bli att lägga bud på dem.

Så idag kände jag mig så otroligt fint matchad. Såg det genomtänkt ut tro? Rött hår, röd väska, röda skor. Gröna naglar, gröna stänk i sjalen. Svart t-shirt. Blå byxor... Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om de blåa byxorna, men vad fan. Jag orkade inte ta fram ett par andra, fast nu önskar jag att jag hade tagit de mörkblå istället. De är lite smalare så det hade kanske passat bättre. Jaja.

Tyvärr har jag ingen genomtänkt (har jag någonsin några genomtänkta bilder?) helfigursbild, för jag hade inga människor omkring mig när jag upptäckte färgmatchningen på mina skor. Så jag slänger upp ett par bilder på de olika matchningarna ändå. .

I skolan känns det hektiskt, jag vet inte vad som kommer att hända nu men jag hoppas att radioprojekten går bra. Det är så här att vi ska göra 7 st entimmesprogram för radio de närmaste tre veckorna.

Alla i gruppen måste vara programledare någon gång, och jag har lyckats dra lotten att ha den sista veckan. Känns bra faktiskt. Denna veckan ska jag därför föreställa producent, och jag tar givetvis detta på extremt stort allvar.

Jag gillar ju att organisera, så det här ska nog gå bra. Första redaktionsmötet är imorgon. Alla är meddelade, allt känns bra. Får hoppas att det kommer att gå bra imorgon.

och nu ska jag passa på att lägga upp en bild som INTE har några matchande attribut. Jag tänker ju givetvis på mig och mina snygga hörlurar. Mitt hår står ju lite stick i stäv med den rosa färgen, menmen.
Så kan det ju gå har jag hört.


Jag gillar rosa ändå.


0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©