appar, appar, appar... var ska detta sluta?

Idag kom sambon Emils nya mobil. En Samsung s i9000 galaxy (varför dessa helt enormt galna och onödigt långa namn?).
Ja vad ska man säga? Den kan onödigt mycket. Fast det är väl kul att ha en mobil som kan allt. Som kan massor. Fast inte mobil-tv, det kunde den i alla fall inte.
Androidmobilerna har tagit världen med storm. Så är det verkligen. Och jag ska väl inte säga att jag inte också har funderat på att skaffa en, även om min sony ericsson w595 håller bra än. Den har ingen pekskärm, kan knappt logga på internet, men batteriet håller åtskilliga dagar och jag kan ju ringa och sms:a med den.
Fast det är klart att det vore kul att kunna ladda hem en massa onödiga appar, eller applikationer som det så fint heter egentligen. Att vi kallar dem appar är väl bara för att det ska låta coolt och nytt?
Det finns appar för allt, min personliga favorit måste vara den som heter I am rich. Den kan inte göra ett skit men den kostar 1000 dollar, sisådär 7500 svenska kronor att köpa. Efter att åtta personer hade köpt den försvann den från appstore. Haha. Ja vad ska man gör anär man har 7500 kronor liggande? Köp en app som inte kan göra ett enda dugg förutom möjligen visa upp att man har 7500 kronor att slänga på skräp.
Nåväl. 24! har gjort en lista över ett antal onödiga appar som ingen förstår varför de egentligen finns. Verkar för tillfället vara endast för apples Iphone och tur är väl det. Annars skulle jag antagligen köpa på mig ett antal appar så fort jag skaffat en androidtelefon. Men Iphone blir det inte.

1 kommentarer:

Frida | 12:08 fm

Skillnaden är att de flesta androidappar är gratis medan iphones appstore oftast kostar pengar. vem som helst kan ju skicka appar dit.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©