SJ:s priser suger - bokstavligt talat

Ja, det gör de. Jag sitter nu två veckor i förväg för att hitta ett vettigt pris för mig att åka under söndagen till Eskilstuna. Priserna mellan Kalmar och Eskilstuna ligger passande nog på drygt femhundra kronor och uppåt, för en student kan då tilläggas.
Jo men det är en bra idé att kräva de fattiga som lever på minimum. Det är ju inte vi som är landets framtid, nejdå.

Tack SJ. det enda alternativet till er är Swebus, som tar något humanare 336 kronor för en 10 timmars bussresa till Eskilstuna. Det är ju så att man vill gråta.

Något billigare låg priserna av någon helmärklig anledning på lördagen (kanske för att alla åker hem på söndagar och då kan ju SJ klämma ur lite extra pengar?) men då jobbar jag hela natten så det var ju kört. Får försöka se om jag kan få någon att jobba i mitt ställe, även om det inte borde behövas.
Jäkla SJ. Tack för inget. Inte konstigt att folk väljer bilen när de håller på med ockerpriser. Vad ska man göra när man fyller 26? Ta ett lån för att ha råd med tågresan?

Jag undrar litegrann över den där granskningen som skulle göras över SJs priser. Vad hände med den?

1 kommentarer:

Frida | 8:53 fm

Tips!
Boka resan i två omgångar. Alltså först en resa till linköping med kustpilen för 160 kr och sedan en sista minutenbiljett(eller om det finns en lika bra biljett nu.) för 147 kr. Tar 5 timmar, 3 timmar till linköping och 1, 5 till eskilstuna, en halvtimmes byte. kolla upp det. Så reser alltid jag. Det är ju inte som att alvestatåget går mycket snabbare liksom.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©