Telefonproblem

Jag hatar att välja mobil. Det är skitsvårt, verkligen.
Ska det verkligen vara så svårt att hitta en mobil som klarar av Spotify, facebook och hotmail och som samtidigt ska ha lite roliga spel och ha pekskärm?
den ska aldrig krångla, måste hålla laddningen i åtminstone i två dagar, ska helst vara liten också. Den ska heller inte kosta över 300 kronor i månaden att äga och ringa med.
Hur hittar jag en sån?

Först tittade jag på Sony ericssons x10 minitelefon som verkade vara trevlig. Den är liten, klarar spotify, facebook (spel vet jag inte) och mail. Däremot är laddningen skitdålig. Bra...

Nästa telefon jag tittade på blev HTC Desire. Den hade verkligen allt. Lika bra som Google nexus, och klarar i princip allt jag vill. helt okej laddning också. Men den kostar en del.
Och förresten, glömde jag säga att den är slut överallt?

Nästa då? Ja, nu kom sambon på att han vill ha en Samsung Galaxy i9000. Svindyr. Stor. Jobbig. Men den verkar kunna det mesta.
Men jag vill inte ha ett monster, så jag bestämde mig för att söka något liknande och hittade därför Samsung Wave, som också verkade kunna allt och ligga på ett okej pris. Problemet är: den har inte spotify och kör något helkonstigt operativsystem (eller om det var webläsare) som heter Bada.
Har absolut ingen aning om vad det är.
Sen har jag någon aning om att min syster sa att samsungtelefoner var värdelösa. Så jag är tillbaka på ruta ett.
Finns det någon telefon kvar som är bra och liten utan onödiga apps som drar massa minne? X10mini hade varit perfekt, ge den bara lite mer i standbytid!!

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©