Lägenhetsfunderingar

Frida och Pierre har åkt nu och lägenheten på Trollbackevägen 14 står tom.
Jag avskyr att flytta. Ändå funderar jag på att göra det. Igen. Inom samma stad. Igen.
Men jag har kriterier nu, och det hade jag inte förut. En hyfsat billig lägenhet (under 5000 kr) på 40+ kvadrat med balkong, nära stan. Balkong är viktigt. Jag vill att katterna ska kunna gå ut litegrann, åtminstone på balkongen. Mina små kattflickor är värda det bästa och även om det fungerar i vår lilla lägenhet så vill jag kunna erbjuda dem lite mer plats. När vi ändå ska bo här i två år till så kanske man skulle hitta en lägenhet som passar oss fyra? ett försök blir det i alla fall.

Då poppar en idé upp i huvudet. Köpa lägenhet? Martin gör ju det. Han ska flytta till Stockholm med sin flickvän Sissela eftersom hon ska plugga där. I ett år.
Men sen då? Jag tror att de vill bo där oavsett. Och det vill ju jag med. Bo i Stockholm alltså.
Kanske är det en idé att köpa lägenhet när man flyttar dit. Ta ett lån liksom. Pappa sa alltid att det var slöseri med pengar att hyra. Och jo, det är det ju på sina sätt. Fast det är ju bra också, enklare, du måste inte betala en massa runtomkringkostnader (Förutom el då). Fast i stort sett är det väl samma sak.

Men här borde det nog bli en större lägenhet. Även om jag älskar min lilla enrummare.

1 kommentarer:

Anonym | 8:03 em

Slöseri med hyra ja.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©