Tjejerna gör framsteg!

Ännu en dag och katterna gör fler och fler framsteg.
Dock kan jag inte lova att de kommer att vara så här roliga när vi får besökare. Hittills har de bara träffat min käre vän Ken som var på besök samma dag som de kom hem till oss, och då var de inte särskilt sociala med någon av oss, även om Freja sprang runt en hel del i lägenheten (utan att vi ens en gång såg henne gå, plötsligt så satt hon bara på ett annat ställe).
Frida har slappnat av riktigt mycket och är nästan helt lugn med att vi kommer fram och klappar henne. Blir det för mycket så går hon bara därifrån. Fräser gör hon som tur är allt mer sällan.
Det märks att de har vant sig ganska mycket vid att vara här. Frida är så fin när hon bara ligger och myser på en hylla på trädet. Hon ser så söt ut och verkar trivas riktigt bra här nu!

Idag klättrade hon högre i klösträdet och hittade ända upp till toppen. Tyvärr hann jag inte ta en bild på det. Hon var inte så imponerad av den höga höjden ändå och valde istället att lägga sig på hyllan längst ned.

Där låg hon ett tag och tittade på mig när jag försökte få några bra bilder på Freja.

Allt går att lösa med massor av godis och ännu mer tålamod!

Freja vågar sig också allt närmare och närmare nu. Från att springa iväg och fräsa varje gång vi kommer nära så stannar hon numera kvar där hon är, i alla fall lite längre. Fräser gör hon lite smått ibland, men bara om vi är för snabba i våra rörelser. Hon ser inte lika rädd ut längre heller.
Igår lekte hon med Emil och vågade sig riktigt nära. Hon lyckades till och med kloa hans ben ett antal gånger när hon far runt. Emil ojade sig hela tiden men Freja hade kul. Det är skönt att se att hon slappnar av allt mer i vårt sällskap.
Idag bestämde jag mig också för att ta bort alla insynsskydd i vardagsrummet för att katterna skulle få titta ut.
Tyvärr var ingen av dem särskilt imponerade av utomhus, de slängde en blick på det och sen gick de tillbaka till sina favoritplatser.

Frejas favoritplats är under korgstolen där hon kan ligga gömd bakom Pierres tröja. Där har tröjan hängt ändå sen Pierre och Frida åkte till Götet. Tvättad och färdig skulle den lämnas tillbaka då.
Men tyvärr var det ingen som frågade efter den så jag glömde bort det, och nu är den Frejas
favorittröja att gömma sig bakom och busa med.

Förlåt Pierre.

Jag lovar att tvätta den och lägga den i bilen innan ni kommer tillbaka så att det är
ett minimum av katthår på den.

Fridas favoritplatser varierar, men man kan inte säga att hon inte försöker. Hon påminner en del om Sheldon i the big bang theory, hon måste bara hitta den perfekta platsen.
Hon har hittills provat handdukarna i badrummet, soffan, sängen, båda kattsängarna, samtliga platser på klösträdet, Frejas favoritplats och mitt på mattan.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©