Stulet tvättmedel

Det har regnat. Hela dagen. Och lika dystert som det är ute så har det varit här inne. Jag har inte orkat göra mycket alls. Tillslut tog jag mig i kragen och gick ner till tvätten för att tvätta bort lite smutstvätt. Vad ser jag då, jo, vårt tvättmedlet är stulet!!
Nån av mig och Emil (Emil) glömde kvar tvättmedlet förra gången vi tvättade och det upptäckte jag idag. Godtrogen som jag är så trodde jag ju givetvis att det stod kvar sedan förra gången jag eller Emil (Emil) glömde kvar den. Det gjorde den inte!! Så jag ställde ifrån mig den extremt tunga tvättkorgen, sprang ut igen i ösregnet och hoppade in i bilen för att köra till ICA och köpa nytt. Det gick ju visserligen rätt snabbt men i ösregn så kändes det inte kul överhuvudtaget.
Som tur är verkar det inte bli så mycket regn i sommar här nere i Kalmar. Fast vem vet, metrologer har jag egentligen aldrig litat på. Det brukar aldrig bli som man vill.

Usch, nu har jag verkligen tråkigt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©