Katterna är här!

Katterna är här och allt är bra. Än så länge har inte Frida varit framme överhuvudtaget men Freja är märkligt nog den som vill ligga framme och titta på vad vi gör.
Frida ligger under sängen och är fortfarande lite rädd för oss. Nåja. Det släpper nog snart. De har allt de behöver under sängen ändå. Där står matskålarna, kattlådan och kattsängarna. Dessutom har jag lagt några filtar under sängen så att det inte ska bli kallt för dem.

Enda nackdelen jag kan komma på är att deras kattmat luktar något otroligt mycket. Det är jag inte jätteglad i. Fast vi ska ju visserligen byta ut den så småningom i omgångar. Deras mat just nu är magmat eftersom de fortfarande är lite dåliga i magen. Det har jag som tur är många hjälpmedel mot. Snart ska de börja på Royal Canins sensiblemat istället. Mjukmat ska de också få, men inte mycket alls. En matsked per katt.

Ska lägga upp bilder snart, jag lovar! Men just nu vill jag inte skrämma dem med blixt och sånt utan vill låta dem vänja sig vid oss.

Freja är jätterolig. Nu sitter hon i skohyllan. Jag har fortfarande inte sett henne flytta på sig men hon sitter på en ny plats varje gång jag tittar efter henne.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©