Tidig morgon i skolan

I skolan igen, men denna gång är det den sista på tre månader. Eller ja, det kan ju bli några timmar imorrn kanske. För att göra en dvd, men jag har verkligen ingen lust med det om jag ska vara helt ärlig. Fast det får jag säkert göra ändå.

Jag gjorde en miss igår med filmen, som jag idag åkte in en timme tidigare än alla andra för att fixa. Suprise, suprise! Det har nu gått en timme och den jäkla filmen är fortfarande inte klar. Det är ju typiskt må jag säga. Förhoppningsvis märker ingen det. Det kan ju faktiskt hända att folk tittade på det igår, och i så fall så är de ju redan klara.

Det enda jag har fixat idag är lite text. Det är allt.
Inget stort precis.

Klockan 11.30 idag har jag min sista lektion för terminen. Sen väntar ledigheten. Jag har medvetet gjort valet att vara ledig mycket i sommar. Just nu ångrar jag mig faktiskt. Jag vill vara ledig, men ingen annan är ju det. Så... vad ska jag göra helt själv? Jag kommer ju inte att ha överdrivet med pengar heller, så ja... det börjar bli dags att fundera på ett litet jobb till kanske. Om jag hittar något vill säga.

I helgen har jag mitt första pass på krogen. Jag både längtar och är rädd över det. För det var ju ett tag sen.
Tänk så är jag inte lika bra på att deala Black Jack längre?

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©