Kan de inte börja med fingeravtryck istället?

Sitter och irriterar mig på att jag inte kan åka iväg till skolan och börja redigera. Varför ska man vara så jäkla slarvig för?
Det enda jag behöver för att komma in på skolan en söndag är ett kort med en kod. Har jag ett sånt? Jodå.
Men vart har jag lagt det?
Jag har kollat alla byxor, fickor, väskor, skrivbord, golv och skåp där kortet kan tänkas ha hamnat. Har jag hittat det?
Nej.
Så nu har jag skickat iväg sms och telefonsamtal till mina andra gruppkamrater för att se om de kanske ska in till skolan också och kan släppa in mig.
Men jag är otålig till tusen.
Fingeravtryck skulle vara bättre. De kan jag åtminstone inte tappa bort.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©