Innebandy tror jag

Jag blev medlurad på nån sorts innebandymatch och sitter nu och fruktar för mitt liv. När som helst kan jag få en boll i huvudet. Dessutom förstår jag inte riktigt
reglerna.

Det verkar vara mycket allvarligare än när jag själv gick i högstadiet och spelade.
Det är ju visserligen så att detta inte är en högstadiematch. Det är en match (på blod och död verkar det som) mellan Emils jobbarkompisar.

Fast jag trodde faktiskt att jag kunde reglerna.

Nu vet jag inte ens vem som leder... Men målvakten ser ut att ogilla läget, så jag misstänker att det inte är det laget som vinner.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©