Nya skor och ut till katthemmet igen.

Ett livet fynd som jag gjorde häromdagen på tradera kom just fram till min brevlåda, eller snarare till min pressbyrå.
Lite grönare än vad jag hade väntat mig men det gör mig inget alls. De känns unika.
Hoppas verkligen de sitter bra också. Har ingen möjlighet att kolla det nu eftersom jag sitter i bilen nu på väg till katthemmet.
Idag ska vi berätta att vi har bestämt oss. Jag har inte kunnat sluta tänka på de små flickorna som Emil förälskade sig i förra veckan. Så nu har vi bestämt oss för att ta hem dem om ett par veckor.
Vi ska göra det långsamt, de ska få vänja sig vid oss först.
Tanken är att de bor hos oss i tid till midsommar.
Så Sturkö kanske inte blir av för oss i sommar. I alla fall inte nu. Kanske senare i augusti när vi kan boka stugan på gården och ta med katterna dit.
Men nu kommer de att vara alldeles för otrygga för att kunna följa med oss dit. Tyvärr.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©