Enminutsfilm

Snart kommer svaret på varför jag inte har skrivit nedsättande om några nyheter på länge. Eller varför jag inte ens har skrivit om mig själv. Jag går en något stressig kurs just nu som heter Gestaltande video, vilket innebär att vi har sjukt mycket att göra. Två filmer ska göras, och det har tagit all tid. Men nu är i alla fall en klar.

Så här sitter jag nu och tittar på enminutsfilmer inför dagens examination. En timme innan de andra. Varför? Tja, vad gör man inte när man ändå har gått upp i tid. Då kan jag ju lika gärna sitta här och smygstarta sågningen av de andras filmer.
Fast hittills är det ganska bra. Folk har absolut lagt ner tid.

Fast en misstanke är att vi har lagt ner mest tid. Inte så konstigt heller.Stopmotion tar dubbelt så lång tid. Fast de andras är minst lika bra. Skådespeleriet brister dock på sina ställen. Våra skådespelare må vara en aning stela (leksaker) men de gör aldrig fel. Jo, okej, gubben ramlade sjuttontusen gånger och Elin vägrade springa på gräset utan att ramla, men annars så.

Låt oss hoppas att det går bra idag på examinationen så vi kan få det här ur vägen. Vi har ju en till film att göra. Denna gång på fem minuter.

Och ja, filmen läggs snart upp på Youtube. Den på en minut i alla fall. Femminutaren får vi se. Fast den blir säkert bra den med.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©