Soffor är farliga - de kan gömma våldtäktsmän

Människor är underbara. Den här soffan såg jag och satt förresten också i ett antal gånger under min tid i Sundsvall. Den sticker verkligen ut.
Nu har kommunen beslutat att soffan är farlig eftersom våldtäktsmän kan gömma sig bakom den, i alla fall enligt Aftonbladets berättelse. Sen vet jag inte om man kan lita på dem ärligt talat.

Det kan ju vara ett missförstånd. Att det inte alls handlar om att folk som är farliga kan gömma sig bakom utan mer att den skymmer sikten för andra butiker. Men ärligt talat, den har stått där i över två år.
Okej att våldtäktsmän kan gömma sig bakom den. Man kan gömma sig bakom det mesta. Jag kan gömma mig bakom den.
Fast det syns ju från vägen för folk som kommer gående där. Sen känns det väl inte så jäkla genomtänkt att sätta sig bakom en soffa på en uteservering och uggla.
Fast det är klart, alla har ju sina fascinationer.

Personligen så skulle jag vilja ha en sån där soffa. Den är ju jättesnygg. När jag skaffar trädgård kanske. Då kanske jag kan köpa dem av Barista i Sundsvall, eller åtminstone ta reda på vart man kan köpa dem. Barista är för övrigt är ett av de bästa caféerna i Sundsvall. Jag saknar det rejält här i Kalmar.
Ett fairtradecafé ser man inte alltför ofta. Tyvärr. Jag skulle lätt ha velat haft det här. Jag skulle fika där varje dag.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©