Prinsessbröllop - idag skrivs historia

Som den tidigare republikan jag varit så borde jag egentligen inte vilja skriva om det här. Men jag har ändrat uppfattning. Jag har faktiskt suttit bänkad sen klockan halv 3 idag vid tv4 för att få se bröllopet som det har pratats om så länge. Jag ville se klänningarna, kungligheterna, kortegen... och så självklart vigseln. Sambon sitter inne vid datorn och spelar counterstrike. Han fnyser varje gång jag oooar varje klänning som går förbi. Mette-marits vackra klänning och Drottning Margrethes vackra gröna klänning med något av det snyggaste snittet jag sett.

Det är kanske svårt att förstå att monarkin är så viktig i Sverige, och att det här bröllopet är otroligt hypat. Men det är faktiskt okej. Jag skulle gladeligen vara en av alla journalister som får kommentera bröllopet.

Och ärligt talat, idag skrivs historia. Viktoria fick som hon ville, hon blev förd av sin far en bit på vägen i kyrkan, och möttes på mitten av Daniel och prinsen, där Daniel tog över kungens plats.
Det tyckte jag om. Hon skulle få bestämma själv oavsett vad de som tjatar om jämlikhet tycker.
Nu har vi en ny prins av Sverige, Daniel Westling är ett minne blott.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©