Midsommardag och jag tar det lugnt

Idag har varit en lång dag. först väcktes jag bryskt av Frida vid 4-tiden på morgonen som gjorde en kullerbytta rakt på min mage. Jag var inte glad då men lyckades slutligen somna om. Tills klockan slog åtta. Då vandrade Martin in i lägenheten. Han kom från Midsommarfestivalen i Emmaboda och ville nu ha lite välbehövd sömn som vi lovade honom att få i vår lägenhet. Han sov till klockan 14.00, sen parkerade han sig i en stol och satt där tills klockan slog 18.52. Då bestämde han sig för att duscha och sen åka tillbaka till Emmaboda för att se Eskilstunabandet Svart.
Själv gick jag upp vid tiotiden när mamma ringde och jag konstaterade att vi inte skulle återvända till Sturkö idag. Emil är dunderförkyld. Så de blev hemmasittande framför tvn med pizza istället för öliv på Sturkö.

Midsommarfirandet igår var verkligen jättetrevligt förresten. Lekarna gömde jag mig ifrån, men som tur är så är både pappa och min systerson Noel glada i lekar. Här intill har är det någon lek som går ut på att man binder en ballong i sitt ben och sen ska man försöka ha sönder sina motståndares ballonger. Det är alltid roligast för åskådarna!!

Sturkö är verkligen helt underbart på sommaren, även om jag känner mig gammal när jag ser att barnen på granngården har vuxit upp. De var ju jättesmå sist! Och nu är den äldste fjorton år. Det är helt otroligt.
Men det är ju som det är. Jag börjar bli gammal, och om inte gammal, så i alla fall äldre.

Nu ligger jag på mattan och myser med Freja som är på ovanligt bra humör idag. Man har fått klappa och kela med henne hela tiden idag och det ser jag som ett gott tecken. Frida har lagt sig under sängen i sin favoritsäng där hon uppenbarligen har fastnat. Hon har nämligen legat där hela dagen. Fast å andra sidan har ju både jag och Freja varit på i stort sett samma plats hela dagen vi också, så jag ska väl inte kasta sten i glashus.
Nu ska jag se den uppenbart dåliga filmen House of wax. Den verkar redan sämre än vad jag nånsin kunde tro.

Typiskt.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©