Datorproblem är avhjälpta

Min dator har blivit ominstallerad idag.
Och därmed kommer man till den oundvikliga frågan. Vilken av dem? Den stora, den mellanstora (som jag förövrigt aldrig använder) eller den lilla?

Svaret är:

Den stora och den mellanstora! Anledningen? jo, men stora hade fått virus och det var inte roligt alls. Men som tur var kunde en ominstallation göras utan att jag behövde bli av med alla mina kära filer. Även om det skulle hända att alla mina

kära filer skulle dö av ett virus så skulle det inte vara världens katastrof eftersom jag normalt har dubletter av allt som är viktigt. Ibland är man smart. Fast skulle det hända något med den lilla datorn (Där dubletterna ligger) så skulle det nog bli problem. Jag kan faktiskt inte överleva utan den.

Tro mig. Jag har försökt.

Den mellanstora, som har stått i min garderob i sisådär två år (sen jag skaffade min lilla) har nu

fått börja ett nytt liv som syrrans photoshopdator. Därför har den endast photoshop och dreamweaver installerat. Får hoppas att datorn är glad åt sin nya chans till nytt arbete och inte kommer att förstöra det genom att vara seg eller nåt. Som den var förr.

Usch ja, datorer. Sladdhärvor är vad de är. Det är inte svårt att trassla in sig i dem.

Jag antar att man förstår metaforen med bilden?

Imorgon ska jag förresten göra min porträttintervju för tidningsredigeringskursen på skolan. Känns lagom nervöst faktiskt, och jag börjar bli lite rädd att jag ska säga något dumt. Som jag brukar. Fast det kanske är okej. Vilken människa i världen säger inte korkade saker ibland?
Det kommer säkert att gå bra.
Men det ska bli skönt när det väl är över och jag får komma hem med materialet och börja skriva. Och förhoppningsvis kommer jag att få ut några snygga bilder av det. Jag har stora planer redan.

Så länge det inte regnar imorgon...

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©