Ny telefon... yay...

Som några få utvalda vet så har jag länge irriterat mig på min telefon. Först vägrade den att sluta ladda ner ofantliga mängder internetdata på kort tid, sen så vägrade den att ansluta till ett mobilt nätverk överhuvudtaget.

Jag är minst sagt frustrerad eftersom jag gärna vill kunna använda internet när jag går i skogen. Vilket jag sällan gör, men nån gång händer det och då står jag där utan gps och utan karta mitt ute i ingenstans och vad ska jag göra då?

Skämt åsido.

Igår lämnades i alla fall skräpet in till närmaste smarta butik som kunde tänkas åtgärda problemet. Det verkade som att telefonskräpet anade att den skulle bli omhändertagen av en klokare människa, för direkt när vi gick in genom dörrarna till butiken så signalerade den att "Wow, här kan jag ansluta till det mobila nätverket!"

Tack skräptelefon.
Försäljaren kunde alltså inte hjälpa oss utan bad oss att återkomma om den skulle börja bråka igen.

Vi gick nedslagna ut ur butiken.

Och precis då tappar telefonen det mobila nätverket.

Det var liksom som om den andades ut. Men tji fick den, för jag var snabb och såg det och vände på klacken.

(Och nej, den ville inte ansluta igen när vi väl kom in i butiken igen)

Fast kanske försökte skräpet göra mig en tjänst. För när jag väl hade blivit av med telefonen och lämnat den i säkert förvar bakom disken så räckte försäljaren mig en "lånetelefon" som jag kunde ha under tiden.

Tack...
Snällt.

Verkligen uppskattat.



Jag gråter lite när jag ser den.
Jag vill ha tillbaka min Legend. Eller helst en annan som jag slipper bråka med.




0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©