Elins bitterheter

Det mest irriterande man kan råka ut för när Foto: Scanpix
man cyklar hem en halvsen kväll från skolan är att råka cykla ikapp ett par cyklande småtjejer som täcker upp hela vägen.
Man cyklar långsammare om man cyklar i grupp, visste ni det?
Och det värsta av allt är att när man försöker cykla förbi dem sådär lite smidigt men tyst så märker de inte av en för de pratar så mycket!
Så jag hängde efter dem i vad som kändes som en evighet (Ja det här hände givetvis mig) och försökte då och då göra halvhjärtade försök att ta mig förbi.
Försöken lyckades inte. Istället lyckades jag på nåt jäkla vis hamna i mitten av gruppen, vilket ledde till att jag såg ut som att jag var en del av den fnissande tjejgruppen.
En annan cyklist som jag cyklat förbi tidigare hann också ikapp eftersom den här gruppen cyklade så otroligt långsamt.
Jag kände hans ögon i nacken. Nu skrattade han säkert inombords när han såg mig fastkilad mellan fyra kacklande småtjejer. Eller så trodde han att jag var en av dem.
Fast det vore ju ännu värre.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©