Nu ska praktikfunderingarna förintas!

Jag ska fixa en praktikplats.
Men jag vet inte var.
Det är mitt största problem faktiskt. Jag vet verkligen inte vart jag ska vända mig. Endera är det facktidningsbranschen eller så är det dagstidningsbranschen.
Men vart ska jag åka?
Jag kan antingen åka hem och be snällt på Eskilstunakuriren, det skulle visserligen vara roligt för jag tycker verkligen att de skriver bra och intressant, Och det har jag tyckt i alla år som jag har bläddrat i den hemma hos mamma och pappa. Men å andra sidan så skulle det ju vara fantastiskt att praktisera på ett mode eller hälsomagasin. Eller inredning kanske.
Eller poker.
Ja det är verkligen inte lätt.
Så idag bestämde jag mig för att åka ner till närmaste pressbyrå och köpa lite tidningar som jag normalt inte läser men som jag är intresserad av.
Får se vart det leder.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©