Snart ledig

Ja, tiden har gått sen jag skrev något här sist. Har haft mycket att göra, jobbat mycket och åkt till Karlstad utan trådlös uppkoppling.
Menmen.
Jag har överlevt.
Än har jag inte tid att berätta om Winnerbäckkonserten och annat som hänt, har alldeles för lite tid till sånt.
Till veckan kanske.
Två veckor kvar nu sen åker jag hem till Eskilstuna för en veckas ledighet. Det ska bli skönt.
Jag längtar, men just nu har jag det ändå riktigt bra.
Jobbet går bra, jag gör inga dumma fel, jag har börjat få kläm på räkningen (Det ska ju komma nångång), så jag trivs helt enkelt väldigt bra just nu.

Ska försöka spara min lön den här månaden tills jag åker hem så jag kan shoppa då. Det ska nog inte bli något problem, eftersom jag knappt är ledig överhuvudtaget de närmaste två veckorna.
Bra va?
Bästa botet mot fattighet är att jobba mycket.
Hehe.
Jag har också börjat försöka mig på att få en liten liten solbränna. Det går inte bra alls efterssom jag av någon anledning inte ens blir röd i solen.
jag låg ute igår i två timmar utan solskydd (orkade inte) och blev inte det minsta röd. Jag är lika blek som vanligt. Det är som om min hud har världens bästa solskyddsfaktor av sig själv. Jag kan vara ute i solen två timmar utan att bli röd. fast idag använde jag solskydd.
Tänker inte riskera allt för mycket. Och jag vill inte bli bränd. Bara få lite färg för en gångs skull.


Okej, dags att göra sig iordning, jobbet börjar om två timmar.
Lönehelg, jippi. Not.
Fast igår var riktigt roligt.

1 kommentarer:

Frida T | 1:30 fm

JA vad sa han... Jag hade satt upp ett gäng lappar på saker som skulle göras när han kom hem. Då sa han: "förlåt!" Lite senare på kvällen sa han :"Jag läste din blogg...den fick mig att få lite dåligt samvete..förlåt.."
Men helt ärligt vet jag inte hur mycket han tog åt sig.

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©