Gott nytt slut


Jaha, då var det äntligen dags att se till att det här året tar slut.
Det har inte varit det bästa året, varken lyckligaste, roligaste, trevligaste eller rikaste.
Snarare värsta, hemskaste, ondaste, tråkigaste året hittills.
Och nu vill jag faktiskt bara bli av med det.
Jag känner mig lite ensam i år, Ingen av Sissela och Kattis kommer att vara hemma och fira med mig i Eskilstuna.Sissela ska jobba och Kattis har farit till Örebro.Inte för att jag klandrar henne precis, jag skulle nog gjort samma sak.
Ken är inte heller hemma. Men det är väl också förståeligt. Han är ju i Norge och snart ska han och Benedicte ha barn.

I år är annorlunda på grund av många saker.
Folk reser bort, det känns mer och mer som att det bara är jag och Emil som kommer hem hit, de flesta verkar vilja bort.
Kanske jag också skulle vilja om jag inte redan var borta...

Niklas, käre vän, ikväll kommer vi antagligen allihop att tänka på dig.

Fin bild, eller hur? Det tog vi alldeles nyss.

1 kommentarer:

jennie | 4:37 em

vissa åker bort, men det är för att de bor här faktiskt ;)

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©