Lite hängivet obsessande över valen i livet

Så jag kom in på utbildningen i Kalmar, så nu kan jag äntligen förverkliga mina drömmar om att bli journalist.
Ändå är jag inte överlycklig. Jag hade liksom fäst mig vid Stockholm. Ville gå modevetenskap. Men nu är det försent för det.
Hoppas att det blir bra i kalmar också. Jag tror att det skulle vara jättekul att bo ihop med Frida och Pierre, skulle vara roligt att få något nytt att göra, och jag tror dessutom att Frida och Pierre är lite bättre på att hitta på saker än Emil och jag.
Jag har varit ganska stillasittande ett tag om jag ska vara helt ärlig. Det är inte med vilje egentligen, men jag har fått för mig att om jag inte gör någonting, förutom att gå till jobbet, äta och sova, så gör jag inte av med några pengar.
Och det tycker jag är ganska trevligt.
Men jag saknar att träffa vänner och ha kul.

Så Kalmar here I come! Eller...
Hoppas bara att Emil får jobb och hittar kurser att gå och att han kommer att ha något att göra. Det är det som oroar mig. Och att komma till en mindre stad... jag vet inte om det känns så himla bra egentligen.
Plus att jag inte får något svar på min dumma annons.

Så nu har jag suttit och gett råd till folk på stylesearch, som tur är kan de inte höra den ironiska tonen i mina inlägg. Folk är så fega. Vad ska man göra om man har haft oskyddat sex? 1. gå till ungdomsmottagningen (Jo, de flesta på den här sidan är sisådär 16 år, det är iallafall dom som hänger upp sig över småsaker), 2,finns det ingen ungdomsmottagning, eller om du inte orkar vänta runt på dom, gå till apoteket och köp ett dagen efter piller! Folk känner väl till att det finns såna nu? Eller?
Dagens ungdom...

Näe, vet inte vad jag ska göra med mig själv nu faktiskt. Å ena sidan, börjar jag i Kalmar så har jag ju den där utbildningen sen, som jag velat ha rätt länge. Men å andra sidan, stockholm! Gud vad jag vill bo där. Jag hade ju en hel plan. Plugga modevetenskap, läsa på och skriva högskoleprovet, söka till Stockholm eller kanske göteborg och börja på journalistlinjen i en större stad.
Men det kan ju gå åt pipan det också. På nåt vis känns det smartare att åka till Kalmar. Men det är ju så långt bort... Och det är ju inte billigt heller.
Och jag känner ingen där.
Och vad händer om jag kommer på att jag inte passar där?

Fast egentligen har jag ju inget val. för min plats i stockholm är ju struken. Fan.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©