Vårkänslor

Äntligen hemma med min kära dator.
I stan är det olidligt varmt, men inte så extremt varmt som hemma hos Emil.
Jag var tvungen att lämna det stället när jag upptäckte att jag höll på att dö av svett.
Och nu funderar jag nästan på att ta en iskall dusch i min svinkalla dusch som inte klarar av annat än isvatten.
Jag avskyr den duschen.

För övrigt har Kicks Beauty days börjat.
Det upptäckte jag idag när jag gick dit för att handla lite vax. Japp, nu ska benen bli hårfria. Jag längtar. Än så länge går det väl itne att vaxa, men jag kan vänta. Okej det kan jag inte, men jag måste. Annars måste jag ju kladda med det där för gäves.
Hur som helst, de var ovanlgit trevliga på Kicks idag. För det första fick jag en snygg papperspåse som det stod "Beauty days 25april-6 maj" på.
Och så la även den snälla expediten ner ett läppglans från Nouba som present.
Sweet kiss i färg nr 12.
Lite smått grå färg, men det funkar på läppglans.
Och Nouba är ju bara ett så underbart märke!
Jag ska handla mer på Kicks under de här dagarna. Hmm... Undrar om de har Kicks i Kista?
Det måste de ju ha.
Jag ska ju nämligen besöka min käre vän Kim imorgon.
Jag blev på så glatt humör när jag kom ner på stan och varit på Kicks att jag gick ner på biblioteket ( Inte för att det är kul i sig alltid, men ändå ) och lånade några ex av tidningen Hair. Jag älskar att läsa om hår.
Jag borde blivit frisör, jag vet. Men jag kan ju inte hålla i en sax.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©