Kluven

Jag känner mig kluven.

Om bara några dagar börjar skolan igen, och i ärlighetens namn är jag inte säker på om jag vill gå. Jag orkar inte med mer radio. Det är inte vad jag vill göra i framtiden, så varför ska jag behöva lägga tid på det? Kan jag inte få läsa mer textbearbetning, redigering och fotografi som jag vill behärska till fullo?

Det är på en tidning jag vill jobba och det känns som att jag måste lära mig en massa skit som jag faktiskt aldrig kommer att använda mig av.

Om jag aldrig självmant kommer att sätta mig i en radiostudio, så varför måste jag gå en kurs till i det? Jag kan redan grunderna. Jag skulle klara mig galant på en radiostudio (Visst, jag skulle antagligen göra lite dumheter, men det gör man ändå som ny) med de kunskaper jag har.

Jag vill inte läsa det igen.
Jag vill göra något annat. Nåt som jag faktiskt kan ha nytta av.
Nu ångrar jag att jag sökte ett program. Kanske borde jag ha valt fritt bland kurser istället.
Då hade jag inte behövt sitta i den här sitsen där jag måste läsa sånt jag inte vill och inte kommer att behöva.

Som det ser ut nu så får jag läsa dubbelt på en fotokurs (Digitalt fotografi) på kvällarna. För jag får inte mer såna kunskaper på det här programmet.
Personligen tror jag att jag kommer att ha långt mer nytta av redigerings- och fotokunskaper än av mer radio. Faktiskt.
Men det kanske jag är ensam om.


Det här suger.
(Om jag nu för en gångs skull ska uttrycka mig i klarspråk.)

4 kommentarer:

Sarah Axelson | 8:44 em

Nope, du är inte ensam om det Elin. Jag är inte heller speciellt intresserad av mer radio och nöjd med det vi lärde under första året. Känner att jag ska ge nyhetsradio en chans sedan får man väl helt enkelt se. Dock väntar ju tidningsredigering sedan vilket jag ser fram emot starkt.
Hoppas du haft en fin sommar!
Vi ses snart. kram Sarah

Eligin | 9:06 em

Tack Sarah, du anar inte hur glad jag blir över att jag inte är ensam. Jag är dock knappt ens beredd att ge det en chans, men jag får väl göra det för så mycket annat hittar jag inte. Jag längtar också efter tidningsredigeringskursen, det är nåt jag verkligen vill lära mig!
Hoppas att du också haft en bra sommar, vi ses på måndag!

Frida | 12:13 fm

Du den där fotokursen på kvällar du nämnde... går den som fristående eller i ditt program?

Eligin | 1:53 fm

Fristående kvällskurs. Vill du gå den med mig?

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©