Teasmade! Te till frukost

På jobbet för några veckor sen läste jag om en helt underbar produkt som jag verkligen vill ha på mitt nattduksbord. En väckarklocka och tekokare i ett! Den kokar helt enkelt upp te åt dig så att du har varmt gott och färdigt te när väckarklockan ringer och du får en trevlig start på dagen.

Jag har ju personligen använt en mobil som väckarklocka i evigheter, så hela jag skriker efter en riktig väckarklocka (ungefär lika mycket som hela min kropp skriker efter en riktig säng), och vad vore väl bättre än en som kokar te? En som kokar kaffe, kanske några tänker? Jo, tyvärr (Eller kanske som tur är) så sällar jag mig inte till resten av vårt kaffedrickande land. Te ska det vara.
Mobilen är dock okej än så länge. Även om jag skulle föredra den här. Det skulle nog min sambo också föredra förresten, eftersom han avskyr min mobilväckarklocka. Det är nämligen så att jag på min HTC legend använder en app som heter Alarm Clock Plus V2, och den fungerar så att man måste lösa ett matteproblem innan väckarklockan slutar ringa. Det är inga svåra matteproblem, men Emil förklarar att han inte ens vet vem han är på morgonen, hur ska han då kunna räkna ut 83+29-17? . Svårighetsgraden kan man som tur är ställa in själv och om man så vill kan man ha frågor som 5+7 också.

Sen hjälper det ju inte att jag använder Lars Winnerbäcks låt Dunkla rum som i alla fall får mig att sätta mig käpprakt upp i sängen.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©