I'm so tired that I'm bored

Suck. jag avskyr att inte ha något att göra.
Jag har inte något att gå upp till. det känns extremt själsdödande att bara vakna och gå upp och inte göra någonting.

Var på en anställningsintervju häromdagen som jag tror gick ganska bra.
Jag hoppas att det gick bra. Det skulle vara roligt att få höra mer från dom.
Får väl berätta mer om det när jag vet mer helt enkelt.

Jag fick ett brev från Frida i göteborg idag. Det var tydligen för stort för att slönga in i min postlåda så jag fick traska ner till byn. Inte mig emot. Jag tycker att det är rätt skönt att gå ner dit.

Tyvärr var innehållet lite ihoptryckt.
Fan.
Jaja, det var ju iallafall ingen mingvas.
Men tack Frida för att du skickade det.

Så trött.

Vi fick vår första hyra idag. och vårt första inkassobrev.
för samma hyra som vi fick brev om idag. Intressant.
Emil skulle tydligen ringa upp dom, sa han. Ja, det är bra.


Ja, vad har hänt de senaste dagarna?

1. En snubbe ringde Emils föräldrar och sa att Emil var anmäld för sexuella trackasserier. Det hela visade sig vara en busringning eftersom brottet sa sig ha begåtts i Eskilstuna under de senaste veckorna och Emil har ju som känt varit i sundsvall. Dessutom fanns inte den polismyndighet som uppgav sig stå för samtalet.

2. Vårt första inkassobrev. Yay. Är det konstigt att JAG inte får några hyrokrav men inkassobreven går till mig?

3. Min kära tvättnyckel är borttappad. Fan. jag vet ärligt talat inte var den är och Emils föräldrar kommer hit om ett par dagar. FANFANFAN.

4. Mitt hår har återfått sin vackra nyans av orange. Fan igen. Bara för att jag glömde mitt svindyra schampoo och balsam hos föräldrarna.

6. Jag har för första gången i mitt liv köpt en toalettsits. Den kostade 159 kr på IKEA.

7. OH! Jag fick höra en jätterolig nyhet igår kväll som jag bara måste höra mer om idag. Erika min vän, jag är så glad för din skull! Jag kommer till karlstad när jag har fått jobb och en vecka ledigt. Då vill jag hälsa på!


Ja, det var väl allt i mitt händelselösa liv.
Som jag kommer på iallafall.
Jag vill att Emil ska diska.
Var sjutton är killen? Han borde typ vara här nu.
Jaja.

2 kommentarer:

Frida T | 12:59 em

Ja du kan ju gå in på min bilddagbok och se beviset på att jag skickade det. och beviset på att det inte var ihoptryckt när jag lade det i brevlådan.


http://bohemienne.bilddagboken.se/

Frida T | 12:59 em

Och varför har ni fått inkassobrev? vad har ni inte betalat?

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©