Blåsa liv i barndomen - det krävs en numpad

Snart är jag på väg hem. Om mindre än en vecka kommer jag att sitta på tåget hem till Eskilstuna. Kvar lämnar jag Emil och katterna, som blir tvungna att klara sig själva i två veckor (Emil och katterna alltså, inte bara katterna).

Just nu är det inte världens roligaste tid att leva mitt liv. Katterna sover, tvättmaskinen väntar på att bli tömd och sambon jobbar.
Jag har tråkigt.
Så nu sitter jag och blåser liv i min barndom. Bokstavligt talat. Jag spelar Sid Meier's civilization på netbooken, ett spel som jag senast spelade en sisådär 10-15 år sen.
Dock är inte min kära eee pc särskilt lämpad att spela spel på, även om inget hackar och allt flyter på felfritt. Men min dator har ju ingen bra numpad!
Den sitter över bokstäverna istället, så

U I O
J K L

är i princip oanvändbara och kan därför bara skriva :
4 5 6
1 2 3

Typiskt, jag funderar därför allvarligt på att åka och köpa en extern istället. Fast... jag använder ju aldrig numpad annars. Jag visste inte ens att det hette numpad innan Emil förklarade vad problemet var. (Jag kunde ju inte gå snett neråt i spelet!!)

Okej, nu är det dags att hämta tvätten. Eller åtminstone slänga in den i torkskåpet.

2 kommentarer:

Din systers pojkvän | 11:45 em

Du vet att det kostar typ ingenting att köpa till en numpad, och den KAN komma till nytta till annat också, som att betala räkningar. Tror det kostar max 50 spänn för en trådad. Kram och hälsa Emil å katterna.

Eligin | 12:45 fm

Hmmm... jag har två systrar så jag får gissa att detta är Pierre eftersom min andra syster är gift.

Hittar bara numpads för uppemot tvåhundra kronor. Sen vad i hela friden ska jag använda den till mer? Jag har aldrig använt en numpad förut i hela mitt liv(Inte ens på mitt vanliga stora tangentbord) så har svårt att tänka mig att jag skulle kunna behöva den till annat?

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©