konvertera mts-filer - inget för vanliga dödliga

Jag sitter här och försöker komma på hur man ska läsa mts-filer på datorn. Om det går bra? Nej, inte särskilt. Det enda program jag hittar är MTS converter som vägrar konvertera filer som är kortare än fem minuter om man inte behagar köpa hela programmet.
Tack då, sa jag och lämnade sidan.

så bilderna är fortfarande vita och tomma. Toppen.

Och inte finns det ett program som kan läsa såna filer heller. Man tycker ju att VLC borde kunna klara av det men icke.
Nu sitter i alla fall Emil 35 mil bort och försöker hjälpa mig. Tur att man är tillsammans med en datornörd. Annars hade jag antagligen fortfarande suttit och slagit huvudet blodigt mot tangentbordet i hopp om att en lösning ska tydliggöra sig på mina näthinnor.
Visserligen har det ju inte gjort det än men förhoppningsvis kan min datornördpojkvän klara av problemet. Jag lägger ansvaret på honom.
Så det så.

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©