Rosa kniv och ny mobil!

Jag har äntligen tagit mitt förnuft till fånga och bestämt mig. Mest för att Daniel jobbade på Expert idag och jag vågade gå in. För honom vågar jag diskutera töntiga frågor med (som jag oftast ställer när jag ska köpa något) och dessutom vet han vem jag är.
Så det blev en ny telefon tillslut.
En, wait for it...


HTC LEGEND!

Ja jo, det var kanske väntat. Men jag gillar den verkligen. Och den fanns inne! Och jag fick ett jättebra erbjudande! Med tele2 och snackis 19. Jag ringer nu till alla nät för 19 öre i minuten.
Sweet.
Plus att jag givetvis måste betala av på telefonen med abonnemanget men det är inte så farligt.
Det bästa är att HTCs telefoner inte är ett dugg låsta till ett visst abonnemang så jag kan använda mitt kontantkort tills jag får mitt nummer överflyttat till tele2. Hejdå Halebop, jag gillade dig men nu blir det tele2 istället. Hoppas att det är lika bra.

Åh just det, jag glömde ju även berätta igår att jag har fått en fin rosa kniv till jobbet av pappa.
Scenariot gick ungefär till så här:

Jag (På jobbet stående över ett paket som ska öppnas):
- Alltså, jag fattar inte vart alla knivar är. Den enda jag hittar är den här och den är totalt värdelös.

(Jag viftar med kniven som har ett alldeles trubbigt blad)

Pappa:
- Nej, de andra har ju sina privata knivar.
Jag:
- Men borde de inte ha dem här nånstans?
Pappa:
- Nej det vet jag inte. Du får väl använda en annan kniv.
Jag:
- Jo... men de jag hittar är ju värdelösa.

Pappa säger inte så mycket mer utan går iväg och tar emot en kund. Jag fortsätter kämpa med den trubbiga kniven.

*Några timmar senare*

Pappa (Kommer ner till godsmottagningen):
- Den här kan du använda som din egen kniv.

(Pappa lägger fram en rosa kniv på bänken)

Jag:
- Nej vad fin! Den är ju rosa!!
Pappa:
- Jo det var ju därför jag tänkte på dig.
Jag: Tack!!

(Jag börjar genast leka med den nya kniven och öppnar några paket.)



En bra kniv är varje godsmottagares vän. Hur ska man annars kunna öppna alla paket som väller in? Är den rosa är det ännu bättre. Bilden blev kanske inte så bra, den är ju tagen med min kära gamla w595 (som nu är förpassad till väskan för att bara användas i nödfall, typ när Legend dör) men en rosa kniv måste ju visas upp!

0 kommentarer:

Journalistiskt innehåll

Höga berg och djupa dalar. Här, omkring 65 mil söder om Haparanda så finns inte sånt.I Kalmar är jorden platt. Här ryms plötsligt bara skolan, och för en före detta pokerdealer så är faktumen svåra att greppa.
.
Hur gör man egentligen för att spara pengar?
Hur beter man sig som student?
Och hur i hela friden håller man sig så uppdaterad som en journalist borde vara?
//Eligin

Made by Eligin ©